سیپ ترانک چگونه کار می کند
نوشته شده توسط : ساحل

سیپ ترانک چیست؟
SIP مخفف Session Initiation Protocol ( پروتکل پیش درآمد جلسه ) است. خطوط جدید مخابرات سیپ ترانک برای وابستگی صوتی و دیگر خدمات ارتباطی از طریق اینترنت است. سیپ ترانک بدست یک PBX با توانایی IP (تبادل شعبه خصوصی) پیشه می کند. سیپ ترانک جایگزین خطوط تلفن سنتی یا PRI (رابط نرخ اولیه) می باشد.

پیش از تبدیل شدن SIP به برای اطلاعات بیشتر درباره سیپ ترانک اینجا را کلیک کنید یک شیوه دوست داشتنی و قابل اعتماد برای انتقال سیگنال های صوتی ، تماس های تلفنی از طریق شبکه تلفن سوئیچینگ عمومی (PSTN) سپریدن می گرفت.

PSTN شبکه خطوط تلفن مسی است که به طور سنتی با “تلفن” پیوسته است. PSTN شبکه مداری است که برای تکمیل یک تماس ، نیاز به پیوندیدن فیزیکی بین دو نقطه دارد. سیپ ترانک ها خطوط تلفن مجازی هستند که به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از راه اینترنت به هر نقطه در جهان با شماره تلفن را می دهند. سیپ ترانک ها از یک شبکه سوئیچ بسته ای بهره‌گیری می کنند ، که در آن تماس های صوتی به بسته های دیجیتالی دسته می شوند و از طریق شبکه به مقصد پایانی ارسال می شود.

پروتکل SIP راهی است که می توان توسط IP (VoIP) تماس پایدار کرد. به عبارت ساده ، SIP فن آوری است که می تواند جلسات را با یک تماس دو طرفه یا یک کنفرانس چند جانبه در یک شبکه IP استوار کند و منتهی دهد.

SIP Trunk نسخه مجازی یک خط تلفن آنالوگ است. با به کارگیری SIP می نا یک ، دو یا بیست کانال را به PBX متصل کرد و به شما امکان می دهد تماس های محلی ، تماس های مسافت طولانی و بین المللی را از راه اینترنت استوار کنید. اگر یک PBX درونی در محل کار خویش داشته باشید ، یک ارائه دهنده سیپ ترانک می تواند به شما متصل شود و پروانه دهد برای تماس های مسیر دور (بدون محدودیت تعداد مکالمات همزمان) ، از سیستم موجود کاربرد کنید.

 

سیپ ترانک Trunk چیست؟
ترانک به عنوان “شبکه درختی و شاخه ای” شناخته می شود (از این رو واژه “Trunk”) ترانک، به معنی به کارگیری یک سرخرگ اصلی می باشد خواه خط اصلی خط آهن ، یک صندوق تلفن یا یک صندوق کابل باشد . این شریان به خطوط كوچكتری وصل شده و محموله یا پیام را به مقصد خود منتقل می كند.

در عصر اینترنت ، trunking روشی است که در سیستم های انتقال ارتباطات داده بهره‌گیری می شود تا با اشتراک چندین خط یا فرکانس ، دسترسی بسیاری از کاربران به شبکه را فراهم کند. همانطور که از نام آن پیداست ، سیستم مشابه درختی است که دارای یک تنه و شاخه های زیادی است.

SIP Trunk سیپ ترانک چگونه کار می کند؟
SIP Trunking هنگام برقراری تماس یا اخذ تماس، ارتباط صوتی یا تصویری را به “بسته های” داده تبدیل می کند و با به کارگیری اینترنت آن را تحویل می دهد.

سیپ فرمت باره استفاده در تلفن IP است. سیپ پروتکلی است که یک جلسه صوتی را از طریق اینترنت برپایی می کند. در این جلسه می توانید هر یک از سناریوهای پایین را داشته باشید:

در تماس صوتی با شخص دیگری باشید
با چند تن تماس تلفنی استوار کنید
تماسهای ویدیویی اتمام دهید
ترانک های SIP به عنوان واسطه بین سیستم تلفن بازرگانی و ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (ITSP) پیشه می کنند.
در سیپ ترانک، زیرساخت های مجازی با زیرساختهای فیزیکی جایگزین می شوند.

تنظیمات سیپ ترانک شامل موارد پایین است:

اتصال اینترنت
جعبه PBX سازگار با SIP که تلفن IP PBX VoIP یا آداپتورهای صوتی ( در صورت به کارگیری تلفن های سنتی) نیز نامیده می شود
اگر سیستم PBX کهنه تری دارید ، شدنی است به یک SIP-ISDN بیچارگی داشته باشید. سیستمهای جدید ممکن است به این دشوار اسباب اضافی بیچارگی نداشته باشند
سیپ ترانک چگونه پیشه می کند؟
هزینه Trunking SIP چقدر است؟
هزینه سیپ ترانک بسته به احتیاج كسب و كار شما می تواند متفاوت باشد. بسیاری از ارائه دهندگان سیپ ترانک، برنامه هایی را ارائه می دهند که تماس های ورودی و خروجی نامحدود ، محلی و مسافت بعید را از طریق کانال سپریدن دهند. هر کانال، امکان برقراری یا گرفتن یک تماس واحد را فراهم می کند. پس از پر کردن تمام کانال های خود ، قادر به برقراری یا دریافت تماس های اضافی نخواهید بود. کانالهای اضافی همش می توانند با تماس با کمپانی ارائه دهنده ، اضافه شوند. سرویس سیپ ترانک این امکان را به مشاغل می دهد تا بتوانند به راحتی هزینه های بستگی از راه بعید خویش را تأمین کنند.

تلفن بی سیم صفحه رنگی

چند تماس همزمان با Trunking SIP اتمام می شود؟ پهنای باند چیست؟
محدودیت تماس با سیپ ترانک براساس گنجایش پهنای باند اینترنت است. هر تماس غیر فشرده شده از پهنای باند تقریباً ۸۵-۱۰۰ کیلوبیت بر ثانیه کاربرد می کند. به عنوان نمونه ، اگر سرعت بارگذاری شما در پیوست به اینترنت ۴ مگابیت در ثانیه باشد ، بیشینه شمار تماس ۴۰ (۴،۰۰۰،۰۰۰ / ۱۰۰،۰۰۰) خواهد بود.

مزایای سیپ ترانک SIP Trunk
راه اندازی سریع و تعمیر و حفاظت کم: سیپ ترانک کم و بیش با پیوندیدن اینترنتی تاسیس شده است و نیازی به به کارگیری خطوط تلفن آنالوگ سنتی ندارد. علاوه بر این ، سیپ ترانک نیاز به پیوندیدن فیزیکی به یک کمپانی تلفن را از بین می برد ، پس هیچ دشوار افزاری ، سیم کشی یا جعبه مدار برای نصب و حفاظت هستی ندارد.
مقیاس پذیری: مشاغلی که از VoIP کاربرد می کنند می توانند با خرید خطوط بیشتر ، بدون دربایستن به نصب سخت انگیزه ها یا زیرساخت ، سریعاً مقیاس بستگی خویش را افزایش دهند.
قابلیت اطمینان: VoIP با استفاده از سیپ ترانک، سطحی را فراهم می کند که قابلیت خدمات را افزایش می دهد. به کارگیری خطوط داده بیشتر، به فرآوری کنندگان، این امکان را می دهد ویرانی ها را با خدمات مسیریابی دوباره یا تماس های ارسالی به تلفن های همراه (در صورت قطعی) به دست کم برسانند.
انعطاف پذیری: سیپ ترانک مایه می شود لغایت خدمات VoIP برای افزایش نرمش پذیری در به کارگیری منابع ارتباطی استفاده شود. علاوه بر این ، سیستم های تلفن سنتی که قابلیت VoIP را ندارند می توانند از طریق دروازه های مشترک VoIP به خطوط SIP متصل شوند.
قابلیت های ارتباطی: سیپ ترانک با به کارگیری VoIP و UCaaS (ارتباطات یکپارچه به عنوان یک سرویس) امکان به کارگیری مکالمات صوتی و تصویری و وانگهی چت و اشتراک فایل را می دهد.
مقرون به صرفه بودن: با تعویض چندین خط تلفن با یک نقطه ورودی ، سیپ ترانک می تواند خرج های مربوط به خطوط ورودی را تفریق دهد ، همچنین خرج های IT در رابطه با حفاظت این خطوط تلفن بدون به خطر انداختن کیفیت تماس تفریق می یابد.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: